Inscriere Clasa pregatitoare 2018-2019

Metodologia_ inscrierii_in_ invatamant primar_ 2018_proiect

Calendar Inscriere Clasa pregatitoare 2018-2019
26 februarie 2018 – Afisarea circumscriptiilor scolare si a planului de scolarizare propus, respectiv numarul de clase pregatitoare alocate, la fiecare unitate de invatamant, inclusiv pe site-ul acesteia, daca exista, si pe site-ul inspectoratului scolar. Afisarea, la sediul fiecarei unitati de invatamant si pe site-ul acesteia, daca exista, sau pe site-ul inspectoratului scolar, pentru unitatile de invatamant care nu au site propriu, a informatiilor care permit parintilor sa cunoasca activitatea specifica clasei pregatitoare din cadrul unitatii, cum ar fi: posibilitatea organizarii procesului de invatamant in cadrul unei gradinite aflate in structura scolii sau in consortiu cu scoala, posibilitatea organizarii programului Scoala dupa scoala, fotografii ale spatiului in care se desfasoara activitatea la clasa pregatitoare.
26 februarie 2018 – Afisarea programului de evaluare a dezvoltarii psihosomatice a copiilor solicitata de parinti, in conformitate cu prevederile din Metodologia de inscrierea copiilor in invatamantul primar pentru anul scolar 2018-2019, prevazuta in anexa nr. 2 la ordin. Afisarea unitatilor/institutiilor in care se realizeaza evaluarea dezvoltarii psihosomatice a copiilor solicitata de parinti, in conformitate cu prevederile din Metodologia de inscriere a copiilor in invatamantul primar pentru anul scolar 2018-2019 prevazuta in anexa nr.2 la ordin.
26 februarie 2018 – Anuntarea, prin afisare la sediul unitatii de invatamant, a criteriilor specifice de departajare elaborate de unitatile de invatamant, in urma consultarii cadrelor didactice si a partenerilor sociali – sindicate, consiliu reprezentativ al parintilor – avizate, din punctul de vedere al legalitatii, de catre consilierul juridic si aprobate in consiliul de administratie al unitatii de invatamant. Anuntarea, prin afisare la sediul unitatii de invatamant, a listei documentelor care sa dovedeasca indeplinirea criteriilor specifice de departajare.
27 februarie – 10 martie 2018 – Organizarea, in fiecare unitate de invatamant in care se desfasoara activitatespecifica clasei pregatitoare, a unei „Zile a portilor deschise”, zi in care parintii, copiii si alte persoane interesate pot vizita spatiile dedicate activitatilor claselor pregatitoare si pot purta discutii cu personalul unitatii de invatamant implicat in aceasta activitate.
27 februarie – 10 martie 2018 – Realizarea evaluarii nivelului de dezvoltare psihosomatica a copiilor pentru care Metodologia de inscrierea copiilor in invatamantul primar pentru anul scolar 2018-2019, prevazuta in anexa nr. 2 la ordin, prevede aceasta evaluare.
26 februarie – 23 martie 2018  – Comunicarea rezultatului evaluarii dezvoltarii psihosomatice a copilului, in scris, parintelui care a solicitat evaluarea.
26 martie 2018 – Transmiterea de catre centrele judetene de resurse si asistenta educationala/Centrul Municipiului Bucuresti de Resurse si Asistenta Educationala a procesuluiverbal in care este inscris rezultatul evaluarii dezvoltarii psihosomatice a copiilor din judet/municipiul Bucuresti, catre comisia judeteana/a municipiului Bucuresti de inscriere a copiilor in invatamantul primar (comisia judeteana/a municipiului Bucuresti)
Completarea si validarea cererilor-tip de inscriere in clasa pregatitoare
26 februarie 2018 – Afisarea, la sediul unitatii de invatamant si al inspectoratului scolar si pe site-ul acestora, a programului de completare a cererilor tip de inscriere in invatamantul primar.
5 martie – 23 martie 2018 – Completarea de catre parinti, online sau la unitatea de invatamant la care solicita inscrierea copiilor, a cererilor-tip de inscriere. Validarea cererilor-tip de inscriere la unitatea de invatamant la care solicita inscrierea copiilor, zilnic, in intervalul orar 8,00-18,00 (luni-vineri). Depunerea si validarea cererilor-tip de inscriere de catre parintii care solicita inscrierea copiilor la scoala speciala.
Prima etapa de inscriere in clasa pregatitoare
27 martie 2018 – Procesarea, de catre comisia nationala de inscriere a copiilor in invatamantul primar (Comisia nationala), a cererilor-tip de inscriere, cu ajutorul aplicatiei informatice si repartizarea la scoala de circumscriptie a copiilor ai caror parinti au solicitat acest lucru in cererea-tip de inscriere.
28 – 29 martie 2018 – Procesarea, la nivelul unitatilor de invatamant, pe baza informatiilor din cererile-tip de inscriere si din documentele depuse de parinti, a cererilor parintilor care solicita inscrierea la o alta unitate de invatamant decat scoala de circumscriptie, pe locurile ramase libere. Admiterea sau respingerea cererilor acestora, la nivelul comisiei de inscriere din unitatile de invatamant, prin aplicarea criteriilor generale si specifice de departajare si validarea de catre consiliul de administratie al unitatii de invatamant a listei candidatilor admisi in aceasta faza. Marcarea, in aplicatia informatica, a cererilor – tip de inscriere pentru candidatii admisi in aceasta faza.
29 martie 2018 – Procesarea de catre Comisia nationala a cererilor-tip de inscriere, cu ajutorul aplicatiei informatice si repartizarea la scoala de circumscriptie a copiilor ai caror parinti au solicitat inscrierea la o alta unitate de invatamant decat scoala de circumscriptie, dar nu au fost admisi din lipsa de locuri si care au exprimat in aceasta faza optiunea pentru inscrierea in scoala de circumscriptie.
30 martie 2018 – Afisarea in unitatile de invatamant si pe site-ul inspectoratului scolar si al unitatilor de invatamant a candidatilor inmatriculati, a numarului de locuri ramase libere si a listei copiilor neinscrisi dupa prima etapa.
A doua etapa de inscriere in clasa pregatitoare
11 aprilie 2018 – Comunicarea, prin afisare la unitatile de invatamant si pe site-ul inspectoratului, a procedurii specifice de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, elaborata de inspectoratul scolar. Informarea Ministerului Educatiei Nationale de catre comisia judeteana/a municipiului Bucuresti, cu privire la procedura specifica de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, in etapa a doua.
12 aprilie – 18 aprilie 2018 – Depunerea cererii-tip de inscriere la secretariatul unitatii de invatamant aflate pe prima pozitie dintre cele trei optiuni exprimate pentru etapa a doua, de catre parintii copiilor care nu au fost cuprinsi in nicio unitate de invatamant in etapa anterioara sau care nu au participat la prima etapa. Validarea cererilor-tip de inscriere la unitatea de invatamant aflata pe prima pozitie in optiunile privind inscrierea copiilor.
18 aprilie – 20 aprilie 2018 – Procesarea, la nivelul unitatilor de invatamant, a cererilor-tip de inscriere depuse de parinti, aplicand procedura specifica elaborata de inspectoratul scolar, pe baza criteriilor generale si a celor specifice de  departajare, in limita locurilor disponibile. Completarea, in aplicatia informatica, a datelor din cererile – tip de inscriere pentru candidatii admisi in aceasta etapa.
23 aprilie 2018 – Afisarea la fiecare unitate de invatamant a listelor finale ale copiilor inscrisi in clasa pregatitoare.
24 aprilie – 4 mai 2018 – Centralizarea si solutionarea de catre inspectoratul scolar a cererilor parintilor copiilor care nu au fost incainscrisi la vreo unitate de invatamant. Solutionarea de catre inspectoratul scolar a oricarei alte situatii referitoare la inscrierea in invatamantul primar, avand in vedere, cu prioritate, interesul educational al copilului.
Ce este clasa pregatitoare ?
– o perioada de trecere de la gradinita spre scoala, de obisnuinta a copilului cu noul mediu de invatare
– primul pas din ciclul de achizitii fundamentale (clasa pregatitoare, clasa I si clasa a II-a)
– anul in care copiii se dezvolta, prin exersare, pentru inceperea activitatii scolare
Ce invata copiii in clasa pregatitoare?
– Comunicare in limba romana
– Matematica si Explorarea mediului
– Dezvoltare personala
– Arte vizuale si Abilitati practice
– Muzica si miscare
– Educatie fizica
– Religie
– Engleza
Care este specificul ambiental al clasei pregatitoare?
– spatiu luminos, curat, decorat cu materiale atractive si cu lucrarile copiilor
– mobiler modular, zone cu acces liber la raft; delimitarea centrelor de studiu si joaca Arte, Ludoteca, Biblioteca, stiinte
– conditii specifice pentru activitati integrate, auditii si video-auditii, prezentari ppt, utilizarea unor softuri educationale
– covorasul (mocheta) pentru intalnirea de dimineata si cercul povestilor
Cum invata copiii in clasa pregatitoare?
De-a lungul anului scolar sunt parcurse Unitati Tematice, care vor fi concepute si desfasurate pe principiile invatarii bazate pe proiect. Avem in vedere:
– teme propuse de copii, care permit implicarea parintilor (idei, colaborari, resurse)
– importanta invatarii prin joc
– necesitatea invatarii prin cooperare
– abordare integrata a invatarii, depasind cadrul disciplinelor scolare clasice (formale)
– realizarea unor produse finite care pun in valoare creativitatea copiilor
O lectie dureaza 45 minute si este structurata astfel : 35 min activitate + 10 min jocuri/exersare deprinderi elementare
Cum se face evaluarea?
Sunt vizate cele cinci domenii de devoltare (dezvoltarea fizica si motrica; dezvoltarea socio-emotionala; dezvoltarea cognitiva; dezvoltarea limbajului si a comunicarii; dezvoltarea capacitatilor si atitudinilor de invatare) reflectate in disciplinale de studiu specifice clasei pregatitoare.
Din Raportul de Evaluare (completat de catre cadrele didactice la sfarsitul anului scolar) parintii:
– vor cunoaste punctele forte ale propriului copil
– vor intelege care sunt disciplinele unde este nevoie de sprijin suplimentar pentru o buna devoltare a copilului
Pe parcursul anului scolar se realizeaza Portofoliul individual al elevului, care va cuprinde toate materialele lucrate de acesta.
Nu se acorda note sau calificative!
Elevii primesc feedback individual, aprecieri, recomandari, recompense (emoticoane, medalii, diplome)